DP. Part 1. Chapter 1. The Principle of Creation. 4-3 LOVE AND BEAUTY, GOOD AND EVIL, RIGHTEOUSNESS AND UNRIGHTEOUSNESS – 사랑과 미, 선과 악, 의 와 불의

1. 사랑과 미
1. LOVE AND BEAUTY

하나님으로부터 분립된 2 성(二性)의 실체가 상대기준(相對基準)을 조성하여 수수작용(授受作用)을 함으로써 사위기대(四位基臺)를 이루려 할 때, 그들이 하나님의 제 3 대상으로 합성일체화(合性一體化)하기 위하여
When two entities, discrete manifestations of God’s dual characteristics, form a common base and seek to unite as the third object partner to God and establish a four position foundation, they will engage in give and take action.

주체가 대상에게 주는 정적(情的)인 힘을 사랑이라 하고, 대상이 주체에게 돌리는 정적인 힘을 미(美),라고 한다.
In accomplishing this, the emotional force that the subject partner gives to the object partner is called love, and the emotional force that the object partner returns to the subject partner iscalled beauty.

그러므로 사랑의 힘은 동적(動的)이요,
The force of love is active,

미의 자극은 정적(靜的)이다.
and the stimulation of beauty is passive.

하나님과 인간을 두고 볼 때 하나님은 사랑의 주체이시요 인간은 미의 대상이며,
In the relationship between God and human beings, God gives love as the subject partner and human beings return beauty as object partners.

남녀를 놓고 볼때에는 남자는 사랑의 주체가 되고 여자는 미의 대상이 된다.
In the relationship between a man and a woman, the man is the subject partner, giving love, while the woman is the object partner, returning beauty.

피조세계에 있어서는 인간은 사랑의 주체가 되고 만믈세계는 미의 대상이 되는 것이다.
In the universe, people are the subject partners who give love to the natural world, and the natural world returns beauty as an object partner.

그러나 주체(主體)와 대상(對象)이 합성일체화하면 미에도 사랑이, 사랑에도 미가 내포되는 것이다.
However, when the subject partner and object partner become completely one in harmony, love is found within beauty and beauty is found within love.

왜냐하면 주체와 대상이 서로 돌아서 일체를 이루면 주체도 대상의 입장에,
This is because when a subject partner and object partner become one in a circular movement, the subject partner sometimes acts as an object partner,

대상도 주체의 입장에 설 수 있기 때문에다.
and the object partner sometimes acts as a subject partner.

대인관계에 있어서 윗사람의 사랑에 대하여 아랫사람이 돌리는 미를 충(忠)이라고 하고,
In interpersonal relationships, the beauty that a subordinate returns in response to the love of a superior is called loyalty,

부모의 사랑에 대하여 자녀가 돌리는 미를 효(孝)라고 하며,
and the beauty that children return in response to the love of their parents is called filial piety.

남편의 사랑에 대하여 아내가 돌리는 미를 열(烈)이라고 한다.
The beauty that a wife returns in response to the love of her husband is called fidelity.

사랑과 미의 목적은 하나님으로부터 실체로 분립된 양성(兩性)이 사랑과 미를 주고받음으로 하나님의 제 3 대상이 됨으로써 사위기대를 조성하여 창조목적을 이루려는데 있다.
The purpose of love and beauty is to enable two wholesome beings, springing forth from God, to establish the four position foundation and realize the purpose of creation. By sharing love and beauty with each other, they join in harmonious oneness, becoming the third object partner to God.

다음으로는 하나님의 사랑이 무엇인가를 알아보기로 하자.
Next, let us investigate the nature of God’s love.

하나님을 중심하고 그의 이성성상(二性性相)의 실체대상으로 완성된 아담과 해와가 일체를 이루어 자녀를 번식함으로써 부모의 사랑(제 1 대상의 사랑),부부의 사랑
Had Adam and Eve attained perfection, each becoming a substantial object partner to God resembling one of His dual characteristics, they would have joined as husband and wife and raised children in a godly family. In so doing, they would have deeply experienced three kinds of original love with their three object partners: parental love,

(제 2 대상의 사랑), 자녀의 사랑(제 3 대상의 사랑) 등 창조본연의 3 대상(三對象)의 사랑을 체휼해야만,
conjugal love and children’s love. (The love of the first object partner, the love of the second object partner, and the love of the third object partner.)

대상목적(三對象目的)을 완성하여 사위기대를 이룬 존재들로서 인간 창조의 목적을 완성하게 되는 것이다.
Only then would they complete the three object purpose and form the four position foundation. This would be the fulfillment of their purpose of creation.

이러한 사위기대(四位基臺)의 3 대상 사랑에있어서 그 주체적인 사랑이 바로 하나님의 사랑이다.
Therefore, God’s love is manifested through the various loves of the three object partners.

그러므로 하나님의 사랑은 3 대상의 사랑으로 나타나 사위기대 조성을 위한 근본적인 힘이 되는 것이다.
God’s love is the underlying force which breathes life into the four position
foundation.

따라서 4 위기대는 하나님의 사랑을 완전히 받아서 그를 체휼할 수 있는 완전한 미의 대상이요,
Accordingly, the four position foundation is the vessel of perfect beauty through which we can receive and enjoy the fullness of God’s love.

또 완전한 기쁨의 대상이기 때문에 창조목적을 완성한 선의 근본적인 기대가 된다.
It is also the home of perfect joy and the wellspring of goodness. Upon this ground, the purpose of creation is complete.


2. 선 과 악
2. GOOD AND EVIL

주체(主體)와 대상(對象)이 사랑과 미를 잘 주고 잘 받아 합성일체화함으로 말미암아, 하나님의 제 3 대상이 되어 사 위기대를 조성함으로써 하나님의 창조목적을성취하는 행위나 그 행위의 결과를 선(善)이라 하고,
An act or the result of an act is considered good when it fulfills God’s purpose of creation. This takes place when a subject partner and object partner unite through the harmonious and spirited give and take of love and beauty, become the third object partner to God, and form the four position foundation.

사탄을 중심하고 사위기대를 성함으로써 하나님의 창조목적에 배치(背馳)되는 행위나 그 행위의 결과를 악(惡)이라고 한다.
On the other hand, an act or its result is called evil when it violates God’s purpose of creation by forming a four position foundation under the dominion of Satan.

예를 들면, 하나님을 중심하고 마음과 몸이 주체와 대상의 자리에서 사랑과 미를 잘 주고 잘 받아 합성일체화하여 개인적인 사위기대를 조성함으로써, 창조목적을 완성한 개성체가 되어 하나님의 제 1 축복(第一祝福)을 완성하게 될 때, 그 개성체나 또는 그러한 개성체를 이루기 위한 행위를 선이라고 한다.
For example, when an individual realizes God’s first blessing and fulfills his true purpose, the actions to this end are good and the individual is good.These actions involve the free-flowing give and take of love and beauty between the mind and the body so that they unite in the way of God and form the individual four position foundation.

그리고 하나님을 중심하고 아담과 해와가 주체와 대상의 입장에서 사랑과 미를 잘 주고 잘 받아 부부를 이루고 자녀를 번식하여 가정적인 사위기대를조성함으로써, 창조목적을 완성한 가정을 이루어 하나님의 제 2 축복(第二祝福)을 완성하게 될 때, 그 가정이나 또는 그러한 가정을 이루기 위한 행위를 선이라고한다.
When Adam and Eve achieve the second blessing by building a family that realizes God’s purpose, their actions to this end are good and the family they form is good. These actions include joining as a couple in the way of God through the harmonious and passionate sharing of love and beauty, bearing and raising children, and thus
establishing the family four position foundation.

또 개성을 완성한 인간이 어떠한 사물을 제 2 의 자아로서 그 대상의 자리에 세워 놓고 그것과 합성일체화함으로 말미암아, 하나님의 제 3 대상을 이루어 주관적인 사위기대를 조성함으로써 하나님의 제 3 축복(第三祝福)을 완성하게 될때, 그 사물이나 또는 그 사물을 이루기 위핸 행위를 선이라고 한다.
Moreover, when a perfect individual achieves the third blessing, the actions to this end are good and all things that he nurtures are good. By relating with the natural world as his second self and by becoming completely one with it, a union is formed which becomes the third object partner to God, thus constructing the four position foundation of dominion.

그리고 사탄을 중심하고 사위기대를 조성함으로써 위와 같은 하나님의 3 대 축복과 반대되는 목적을 이루는 행위나 또는 그 행위의 결과를 악이라고한다.
Conversely, when a person forms a four position foundation under the bondage of Satan and realizes a purpose contrary to God’s three blessings, this act or its result is called evil.


3. 의와 불의
3. RIGHTEOUSNESS AND UNRIGHTEOUSNESS

선의 목적을 이루어 나아가는 과정에 있어서, 그 선을 위한 생활적인 요소를 의(義)라고 하며,
Righteousness refers to a way of life dedicated to the pursuit of goodness, practiced to further the goal of goodness.

악(사탄)의 목적을 이루어 나아가는 과정에 있어서 그 악을 위한 생활적인 요소를 불의(不義)라고 한다. 그러므로 선의 목적을 이루기 위하여는 필연적으로 의의 생활을 요하게 되는 것으로서,의가 선의 목적을 추구하는 이유는 바로 여기에 있는 것이다.
Unrighteousness refers to a way of life that runs to do evil, to further its satanic purpose. A righteous life is absolutely required for the attainment of goodness.